Het consult en de behandeling

Consult

In het eerste gesprek bespreekt u uw klachten en verwachtingen ten aanzien van een behandeling. Dr. Melenhorst onderzoekt uw klacht en adviseert u over de mogelijkheden. Indien gewenst, kan er direct een behandeling plaatsvinden maar u kunt hiervoor ook een aparte afspraak maken.

Behandeling OKSELS

U neemt plaats in de behandelstoel en dr. Melenhorst markeert met een potlood het te behandelen gebied. De huid wordt gedesinfecteerd en de Botox® wordt in zeer kleine hoeveelheden met een ultradun naaldje geïnjecteerd. Dit gebeurt heel oppervlakkig, in de huid. Dit kan branderig aanvoelen. Direct na de behandeling kan de huid iets rood zijn, maar dit verdwijnt meestal binnen een uur. Het effect van de behandeling treedt na ongeveer 48 uur in en is na 10 tot 14 dagen optimaal.

BEHANDELING Handen of voeten

U neemt plaats in de behandelstoel en dr. Melenhorst markeert met een potlood het te behandelen gebied. De huid wordt gedesinfecteerd. Dr. Melenhorst geeft een plaatselijke zenuwblokkade van de gevoelszenuwen. Daarna wordt de Botox® in zeer kleine hoeveelheden met een ultradun naaldje geïnjecteerd. Dit gebeurt heel oppervlakkig, net onder de huid. Dit kan branderig aanvoelen, al onderdrukt de plaatselijke verdoving van dse gevoelszenuw de pijn. Direct na de behandeling kan de huid iets rood zijn, maar dit verdwijnt meestal binnen een uur. Het effect van de behandeling treedt na ongeveer 48 uur in en is na 10 tot 14 dagen optimaal.

Na de behandeling

De hersteltijd is zeer kort. Soms zijn de injectieplaatsen een beetje gevoelig in de dagen na de behandeling. Een eventuele blauwe plek, die maar zelden voorkomt, kan 1 tot 2 weken aanwezig blijven. De eerste dag na de behandeling wordt u geadviseerd geen sauna te bezoeken.

Dokter Melenhorst vindt het belangrijk om het behandeleffect samen met u te evalueren. Daarom wordt er na 6 weken een controle-afspraak gemaakt.